maandag 26 maart 2012

Zonder hond

Belevenissen van een kersverse geleidehond.

Maandag komt Mees, mijn zesde geleidehond. De afgelopen maand had ik geen hond. Met de blindenstok naar de supermarkt, wat een gedoe! Lantaarnpalen, fietsenrekken, containers, winkelwagentjes... en wat gaat het langzaam. Dat moet wel, want ik moet voortdurend alert zijn, zodra ik iets raak met mijn stok, moet ik meteen stilstaan. Het kost veel energie, maar ik vind het een goede ervaring. Ik wordt me er heel goed van bewust wat een hond voor me doet zonder dat ik het merk.
Ik kijk erg uit naar de komst van Mees, maar vind het ook spannend. We kennen elkaar nog niet, ik zal hem moeten leren aanvoelen, zijn lichaamstaal gaan begrijpen om hem te kunnen volgen; Maar we hebben een goed begin: tijdens de matching hebben we voor elkaar gekozen, nu gaan we echt samen werken en leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten