maandag 26 maart 2012

De laatste dag van de aflevering

Belevenissen van een kersverse geleidehond.

Vandaag was de laatste trainingsdag. Frank blijft deze week halve dagen beschikbaar voor als er wat is, morgen voor het eerst samen naar het werk bij Desudo. Frank komt me dan van de bushalte halen zodat we die route nog kunnen oefenen.
We zijn naar onze hondensportvereniging in Dronten geweest. Daar trainen wij met de honden, voor ons plezier. Het is goed voor de band om zo samen bezig te zijn. Het tuig gaat dan af.
Er stonden veel cliko's op de stoep. Mees gaf dat netjes aan, maar we moesten ook weer terug naar de stoep. Daarna raakten we even de kluts kwijt, maar het bleek dat we op de goede weg zaten. Ik had Mees wel zijn gang kunnen laten gaan, maar dat is nou precies het zoeken naar de balans tussen controle en initiatief laten nemen.
In Dronten ging het goed. Op het terrein van de club hebben we omheinde veldjes. Daar is hij even los geweest en kon ik hem een paar keer roepen, laten
blijven, weglopen enz. Dat ging heel goed. Hij pakte ook zijn tuig op en wilde ermee gaan slepen. Helemaal leuk, want hij mag zijn tuig komen brengen als
dat zo uitkomt.
Nu gaat het echte leven samen dus beginnen. Dat is eigenlijk de moeilijkste tijd, maar Frank heeft er alle vertrouwen in en ik ook.
Ik blijf nog wel schrijven, want er is nog voor zoveel dingen een eerste keer, er valt nog heel wat te vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten