maandag 26 maart 2012

Met zijn vieren op stap

Belevenissen van een kersverse geleidehond.

Vandaag zijn we met zijn vieren op pad geweest. Loes heeft wat moeite met voorop lopen en dat wilden we graag oefenen met Frank. Loes hield inderdaad in, maar op den duur ging het beter. Mees heeft er geen moeite mee voorop te lopen, die wil graag gaan. We liepen weer langs de stapel stenen waarover ik het al eerder had. Mees deed het zo voorzichtig dat hij me aan de buitenkant van de lantaarnpaal langs leidde, zonder van de
stoep af te gaan.
We zijn helemaal naar het Lelycentre gelopen, een route van een klein uur met ervaren honden. Nu deden we er veel langer over, maar het was ook heel gezellig. Wel heel hard werken voor Frank natuurlijk, want hij moet er twee in de gaten houden: mij aanwijzingen geven over de route en het aansturen van Mees, Tom over het tempo van Loes. In het Lelycentre hebben we een kopje koffie gedronken met zijn allen, ook goed om even met je hond een restaurant in te gaan. Op de terugweg wilde Frank ons iets laten zien en dat is soms makkelijker zonder honden. Hij legde de honden af en wij liepen gewoon weg. Ze bleven natuurlijk prachtig liggen; Konden we meteen het hier komen oefenen. Frank was heel tevreden en dan zijn wij het ook... Loes en Mees zullen tenslotte veel gaan samenwerken, dus dit was echt goed om te doen.

Nu is het weekend en kunnen we zelf dingen gaan oefenen. Ik mag routes lopen waar ik zelf zeker van ben, zodat ik Mees goed leiding kan geven. Vanmiddag
of morgen ga ik in ieder geval even met hem naar c1000. Dat is dichtbij en weet ik zeker dat ik hem goed kan aansturen. Het gaat er nu tenslotte om dat
we elkaar gaan vertrouwen.
Maar nu liggen ze allebei te slapen en moet ik eindelijk eens wat achterstand in het huishouden wegwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten