maandag 26 maart 2012

Wie is mijn baas?

Belevenissen van een kersverse geleidehond

Vandaag hebben we weer een route met zijn ieren gelopen, lekker rustig op zondag. Op een bepaald punt week Mees te ver uit naar links en liep een plein op. In dit stadium zoekt hij nog graag de ruimte op, dan is de kans klein dat hij me ergens tegenaan laat lopen en kan hij lekker tempo maken. Maar ik wil dat niet, want op een plein is het voor mij heel moeilijk om te weten waar ik ben. Als ik dat niet weet, kan ik Mees ook niet vertellen wat hij moet doen. Dat doen we dus over.
Later thuis hebben we geoefend met het hier komen. Nu krijg je er twee als je er een roept. De honden zitten op de plaats en een van ons staat erbij om ervoor
te zorgen dat de hond die niet geroepen wordt, blijft zitten. De ander roept. Kon ik er meteen aan werken om Mees eraan te herinneren dat melden alleen mijn hand aantikken is en niet je poten op mijn schouders zetten.
We hebben Mees dit weekend ook overgezet op Carnibest, ons eigen voer. Het is voer met rauw vlees, groenten en alles wat ze nodig hebben. Het gaat goed en hij vindt het heeeerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten