vrijdag 27 juli 2012

Waar is de bal?

Waar is de bal?

We zijn met zijn vieren wezen picknicken. Met dit weer is het lekker om aan het eind van de dag met de honden te gaan lopen. We gingen naar het bosje bij Desudo. Het is daar lekker rustig, minder drukte met mensen en honden betekent minder afval. Er is een pad naar links dat wij zelf niet konden vinden omdat het zo begroeid is. Ik riep Mees, die nog niet lang los was maar toch braaf kwam en deed hem alleen het tuig, niet de beugel om. Aan de lijn vroeg ik hem het pad naar links te zoeken en ja hoor, hij liep er keurig in. Ik liet hem weer los en Loes en Mees kledderden lekker in de moddersloot. Niets heerlijker dan een modderbad als het warm is. Toen Mees later weer bij me kwam, merkte ik dat ik vergeten was zijn tuig af te doen. Dat stonk een uur in de wind, gelukkig is het makkelijk te wassen. Hij had zich met tuig om totaal niet geremd gevoeld om lekker zijn gang te gaan.

Er is daar een picknicktafel, prachtig verscholen tussen de bosjes. We hadden een botje voor de honden meegenomen, lees: de kinderen voor een videootje gezet, zodat we zelf ook even rustig konden zitten; Maar het botje was gauw op. Als je dan niks met ze doet, liggen ze voortdurend stokjes en gras te eten. We hadden een paar ballen meegenomen die we voor ze gingen verstoppen. Leuk spelletje, ze zijn er heel druk mee, maar het is voor ons niet te controleren of ze de bal gevonden hebben. Als ik dit alleen met Mees doe, brengt hij de bal wel terug, maar als Loes erbij is… Een bal die ze zogenaamd maar niet konden vinden vonden wij, omdat we er bovenop gingen staan! Wie is hier nou blind? Maar zoals gezegd: ze waren lekker bezig.

Later liepen we over een prachtig pad, precies in de avondzon, weiland rechts, bos links. Langs het pad loopt een sloot of greppel, er staat een klein beetje water in. Dat wisten we omdat we een natte galop hoorden. Het was Mees, die in volle vaart door de greppel rende, prachtig! Later liep hij enthousiast te slepen met een grote tak, hij was echt uitgelaten. Heerlijk, zo’n zomeravondwandeling, moet je echt van genieten als het kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten